Oyun Yapımcısı Olmak İçin Ne Yapmalıyım?

7 Nis 2019
21
21
İstanbul
#1
İleride oyun yapmak istiyorum ve sizlerden fikir almak istedim;)

Daha çok kodlama kısmında olmak istiyorum ama şu an tek başıma çalıştığım için hem modelleme hem animasyon hem de kodlama yapıyorum. Sizce hangisini seçmeliyim?

Program olarak Unreal Engine 4 kullanıyorum ve kendi dili var, onu kullanıyorum. C++ desteği de var ama internette C++ ile öğreten kişi sayısı çok az.
 

Bayram Şenakar

Teknik
Yönetici
29 May 2018
340
386
18
Malatya
#2
Elbette en başlarda AAA oyunlar yapamayacaksınız özellikle tek başınıza. Bence direkt olarak tek bir oyuna odaklanmayın. Ufak oyunlar yaparak kodlamanızı geliştirin, Hatta en başta 2D olarak başlamanız önerimdir. Eğer AAA bir oyun yapmak istiyorsanız çok sağlam bir ekibinizin ve hiyerarşinizin olması lazım.
Şu anda bildiğiniz kodlama dilleri hangileri?
Her kodlama dili için Udemy'e bakmanızı öneririm. Özellikle Mustafa Murat Coşkun önerimdir.
 
7 Nis 2019
21
21
İstanbul
#3
Şu anda C++ biliyorum. 2D olarak bir oyun yaptım zaten. (Sonsuz koşuyor, para topluyor, can alıp devam ediyor gibi şeyler bulunuyor)

Ama nedense hep biraz ilerleyip siliyorum ve her seferinde başka başka şeyler yapmak istiyorum.

Mesela bir silah oyunu yapmıştım (Düşman vardı, canımız ve silahımız vardı ateş ediyorduk birbirimize ölene kadar) sonra kılıç oyunu yapmak istedim ve silah oyunu projesini sildim. Daha sonra Subway Surfes gibi bir oyun yapmaya başladım ve kılıç oyunu projesini de sildim. Şimdi ise önce iyi bir oyunda animasyon gerek dedim ve animasyon yapmaya başladım:)
 

Bayram Şenakar

Teknik
Yönetici
29 May 2018
340
386
18
Malatya
#4
Gayet güzel girişimler, hoşuma gitti. Bence MySQL ve PHP öğrenip bir veritabanına bağlı kalarak online oyun yapmaya bakın. Veritabanı işini halledebilirim sizin için :)
 

Bayram Şenakar

Teknik
Yönetici
29 May 2018
340
386
18
Malatya
#6

Berkay Çobanoğlu

Kurucu
Yönetici
24 Mar 2018
165
194
Denizli
#7
Zamanında UE4 ile bir şeyler yapmıştık arkadaşlar ile. PUBG çıkmadan, H1Z1 çıktıktan birkaç ay sonra başlamıştık bir BR projesine. İyi yol da katetmiştik. Daha sonra zaman ayırma sorunu olduğu için ara verdik. C++'a hakimsen blueprint ve modelleme üzerine yoğunlaş. Program olarak Autodesk Maya kullanabilirsin. Öğrenci isen ücretsiz lisans alabilme hakkın var. Basit düzeyde karakter modellemesi için de Steam üzerinden Fuse'yi kullanabilirsin. Bayramın da dediği gibi eğer bir konuda yardıma ihtiyacın olursa konu açabilirsin. Zamanında ben de biraz üzerinde çalıştığım için elimden geldiğince yardım edebilirim.
 
7 Nis 2019
21
21
İstanbul
#8
Zamanında UE4 ile bir şeyler yapmıştık arkadaşlar ile. PUBG çıkmadan, H1Z1 çıktıktan birkaç ay sonra başlamıştık bir BR projesine. İyi yol da katetmiştik. Daha sonra zaman ayırma sorunu olduğu için ara verdik. C++'a hakimsen blueprint ve modelleme üzerine yoğunlaş. Program olarak Autodesk Maya kullanabilirsin. Öğrenci isen ücretsiz lisans alabilme hakkın var. Basit düzeyde karakter modellemesi için de Steam üzerinden Fuse'yi kullanabilirsin. Bayramın da dediği gibi eğer bir konuda yardıma ihtiyacın olursa konu açabilirsin. Zamanında ben de biraz üzerinde çalıştığım için elimden geldiğince yardım edebilirim.
Maya'ya sahibim zaten. (Öğrenci Sürümü)
Sence animasyona mı yoksa modellemeye mi daha çok önem vermeliyim? Bence animasyon daha önemli ama sen biraz ilerleme kaydettiğin için daha iyi bilirsin.
 

Berkay Çobanoğlu

Kurucu
Yönetici
24 Mar 2018
165
194
Denizli
#9
Maya'ya sahibim zaten. (Öğrenci Sürümü)
Sence animasyona mı yoksa modellemeye mi daha çok önem vermeliyim? Bence animasyon daha önemli ama sen biraz ilerleme kaydettiğin için daha iyi bilirsin.
Bana kalırsa bulunduğun durumda modelleme bir tık daha önemli. Modellemeyi oyun içinde ve haritada kullanacaksın. Ama animasyonu da boşlamamalısın. Mümkün olduğunca beraber git.
 

Yeni Konular

Yeni Mesajlar

Üst Alt